دیابت نوع 2 - An Overview

Wiki Article

زمانی دیابت نوع ۲ رخ می‌دهد که بدن در برابر دیابت نوع ۲ مقاوم شده و یا غده پانکراس انسولین کافی تولید نمی‌کند.

برای تشخیص و درمان دیابت نوع دو به کدام دکتر مراجعه کنم؟

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین بروز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و پزشکی برای هموطنان ایجاد شده است.

متاسفانه هنوز درمان کاملی برای این بیماری وجودندارد، اما با رژیم غذایی سالم، ورزش و حفظ تناسب اندام، می شود آنرا بهبود بخشید. درصورتیکه رژیم غذایی و ورزش کافی نباشد، شما می‌بایست درمان دارویی و یا درمان انسولینی را شروع نمود.

اگر دیابتی هستید و باردار هستید ، مرتباً سطح قند خون خود را کنترل کنید. با پزشک خود در مورد بررسی متخصصان اضافی مراقبت های بهداشتی ، به عنوان مثال ، یک متخصص تغذیه ، مربی بهداشت یا پزشک طبیعی در مورد یک برنامه غذایی سالم صحبت کنید. اگر قند خون از کنترل خارج شود ، ممکن است:

گرگرفتگی واحساس دائمی گرم بودن بدن به کدامیک ازنوع دیابت مربوط است

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان more info نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداتشی درمانی تهران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی راستینه است بازنشر مطالب فقط با ذکر نام و لینک مستقیم مجاز است

درنتیجه سرعت بهبود زخم ها ضعیف می شود و حتی ممکن است به گانگرن (قانقاریا) منجر شود. این عارضه حتی ممکن است به قطع عضو منجر شود.

آزمایش خون دو مرحله‌ای که مرحله اول بعد صبحانه و فاز دوم یک ساعت پس از مصرف محلول گلوکزی است. این تست بیشتر برای غربالگری دیابت بارداری بین هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری تجویز می‌شود.

بینایی تغییر می کند ، مانند تاری یا باریک شدن زمینه بینایی

دلارام گفت: ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ من ۶ ماه پیش آزمایش قند خون دادم قندم روی ۸۶ بود اما دوسه ماه تکرر ادرار و تشنگی و خارش پوست و بوی بد ادرار دارم الان خیلی استرس دارم بابت ایتن موضوع

عدد بزرگ‌تر از ۱۲۶ میلی‌گرم در دو بار آزمایش یا بیشتر نشانه ابتلای فرد به دیابت است.

بیماری آلزایمر. دیابت نوع ۲ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش دهد.

با گذشت زمان داشتن بیش از حد گلوکز در خون می‌تواند باعث مشکلاتی برای سلامتی افراد شود.

Report this wiki page